Sommaraktiviteter 2019

Strokeföreningen hade utfärd den 24/5: Ut i det blå.

39 medlemmar åkte med SP-buss från Lund på en mycket trevlig tur. I Borgeby stenugnsbageri och kafé fick vi förmiddagsfika, det är ett familjeföretag mellan Lomma och Löddeköping som öppnade 2013.

Färden gick vidare till Hillesgården i Klippan, här åt vi en härlig middag och sedan kunde vi shoppa eller besöka kryddträdgården och den fina omgivningen.

Dagens höjdpunkt var Älgsafarin i Markaryd. Safarin öppnade 2004 på 15 hektar stort område och 12 älgar, i norra delen var Bisondalen med 10 amerikanska bisonoxar.

Vädret var lite regnigt, men vi satt i vagnar och åkte runt blad djuren och bjöd dem på björkkvistar. Det var en trevlig upplevelse.

På den nybyggda restaurangen åt vi sedan våfflor och kaffe.

Kl. 19 var vi åter i Ystad glada och nöjda.

Strokeföreningen hade Må Bra Dag på Marinan i Ystad den 18/6 och 57 medlemmar deltog.

Vi njöt av fint sommarväder och vacker utsikt.

Föreningen bjöd på kycklingfilé med tillbehör och kaffe med glasstrut.

Efter maten hade vi frågesport, trivselprat och sedan promenerade vi efter egen önskan.

Göte Persson framförde medlemmarnas tack till styrelsen.

Den 13 /8 bjöd föreningen på grillfest i Sandskogen.

Text: Kerstin Olsson